The Harrastus Neuk
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

7th Sea 1st vs 2nd edition

2 posters

Go down

7th Sea 1st vs 2nd edition Empty 7th Sea 1st vs 2nd edition

Post by Aenion Fri Jan 19, 2018 12:23 pm

Hoewel 2nd edition een aantal mooie verbeteringen biedt tegenover 1st edition, ben ik nog altijd niet overtuigd dat ik het effectief zou willen spelen of leiden.

Zaken die ik leuk vind, zijn vaak ook dingen die 1st edition beter maken zoals:
- Heroes kunnen zelf hun Hubris activeren op een belangrijk moment om zo een extra hero point/drama die te krijgen
- Elke Hero heeft zowel een Hubris als een Virtue
- Heroes kunnen extra hero points/drama dice verdienen door ervoor te kiezen om een belangrijke roll te falen zonder te rollen.
- Heroes kunnen een Hero Point spenderen om een andere Hero te helpen. Deze krijgt dat 3 extra dice. Deze rule moet misschien wel wat getweaked worden voor het oude systeem, 3 extra kept dice is wel héél veel ineens.
- Het John McLane/Die Hard effect: Als je 1 dramatic wound hebt, krijg je +1 die. Als je 2 dramatic wounds hebt, krijgen villains +2 dice. Als je 3 dramatic wounds hebt, exploden je dice op een rol van 10
- Interessante advantages waar je een Hero Point spendeert om te slagen in een moeilijke maar zeer toepasselijk actie voor je character

Wat ik minder vind:
- Het eigenlijke systeem laat me warm noch koud
- Character progressie gebeurt enkel door middel van character stories. Zelfs als je een skill rank bij wil, moet je een character story door spelen en je kan maar 1 character story per keer hebben
- Combat systeem e.d. die niet echt afgewerkt zijn. Combat is schijnbaar enkel voor duellists en firearms gebruikers die beiden een enorm voordeel krijgen
- Dure boeken die blijkbaar na de eerste niet altijd dezelfde kwaliteit hebben maar soms nodig zijn om de gebreken uit de vorige boeken op te lossen.
Aenion
Aenion
4th Year Cadet
4th Year Cadet

Posts : 58
Points : 98
Join date : 2017-02-28

Back to top Go down

7th Sea 1st vs 2nd edition Empty Re: 7th Sea 1st vs 2nd edition

Post by Kryptovidicus Mon Feb 26, 2018 11:06 pm

Ik heb het boek niet in detail doorgenomen, maar ik ben het wel eens met de meeste minpunten doe je aanhaalt. Dit is zeker niet het zaligmakend systeem dat ze tijdens de KS campaign lieten uitschijnen dat het zou zijn.
Jammer dat ik mijn 1st edition boeken al weggedaan heb.
Kryptovidicus
Kryptovidicus
Forum Admin
Forum Admin

Posts : 482
Points : 576
Join date : 2017-02-19
Age : 44
Location : Somewhere in between

https://accounts.google.com/ServiceLogin?service=blogger&pas

Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum